ja dom tål lite bly i nackarna

Saturday, January 10, 2009

Opptøyer i Oslo

Når forbanna ungdommer forsøker å stoppe (noe så groteskt) som en pro-Israelske markering, da skal vi støtte de med vår mest ubetingete solidaritet. Og opptøyene virket! De virket i form av at de fikk fjernet fokuset fra Siv Jensen og resten av de latterlige sionistene.
Det er lenge siden sist - men her er jeg faktisk helt på linje med Mari Eifring som på radioen støttet opptøyene.
Det er jo en helt bestialsk tanke at det finnes pro-israelske markeringer i det hele tatt. Helt bestialsk, og sånne markeringer må stoppes, på samme måte som vi ville kjeppjaga nazister.
Når det pågår er folkemord i Gaza kan jeg godt forstå at folk reagerer og dette var en kraftig reaksjon og jeg syntes vi skal hilse disse gode kameratene og gi de vår støtte.

Altså, global intifada er ikke noe teselskap.

Opprør er riktig!

4 Comments:

Blogger Engeline said...

De er så tøffe!

Jeg hørte RKUere hadde fått streng beskjed om å unngå å havne i trøbbel, uansett hvor fristende det måtte være. De skulle jo til Berlin.

12:56 PM

 
Blogger Amos Keppler said...

Jeg er ikke enig i at de som støtter israel ikke skal få kunne demonstrere og vise sitt syn. Jeg er dog enig i at synet deres er grotesk og at de må regne med og måtte godta voldsomme reaksjoner.

Ja, en global «intifada» (hva man kaller det er tilnærmet uviktig) mot fattigdom, mot urettferdighet, mot naturødeleggelse, mot livsødeleggelse og hele røkkelet av de dyptgripende umenneskelige handlinger som dominerer dagens verden.

8:32 PM

 
Blogger Murat said...

Det så ut til at demoen i Trondheim gikk rolig for seg. Det er jo egentlig bra det. Jeg er ikke tilhenger av vold i demoer i seg selv, men hvis det renner over for palestinske og norske ungdommer - så vil jeg ikke stå på sidelinjen og fordømme det.

Og til Amos: Jepp, forent front mot alt som er dumt :)

6:03 AM

 
Blogger Sunniva Innstrand said...

Enig! Uten den palestinske motstandskampen ville det ikke lenger vært noe Palestina.

9:03 AM

 

Post a Comment

<< Home