ja dom tål lite bly i nackarna

Monday, January 12, 2009

Fullskala bakkeinvasjon av Ghazzah?

Som dere ser har jeg postet to taler fra markeringene i London. Det er gode taler som gir sin støtte til den palestinske motstandskampen - som er ledet av Hamas.

Det er mye propagdanda i denne krigen. Israel tillater ikke utenlandske journalister å komme inn i Ghazzah, så journalistene står i sør-israel og har ikke peiling på hva som foregår. Det er derfor Gilbert var en så viktig stemme mens de ennå var i Ghazzah. Gilbert kom hjem i dag og holdt en glimrende pressekonferanse som jeg så på TV.

Dermed står vi igjen med to kilder: Hamas' og IDFs. Sannheten ligger kanskje et sted midt imellom de to, den legitime regjeringen i Ghazzah og de blodtørstige, fascistiske okkupantene. Men det som står soleklart for meg er følgende: Israel klarer ikke å knuse den palestinske motstanden. Faktisk klarer de ikke å penetrere Ghazzah By. De har omringet byen, men de kommer ikke lengre. Derfor har IDF (i går) tilkalt reservestyrkene, sannsynligvis for en massiv bakkeinvasjon . At det kan bli stygt ja? Veldig stygt. Israel lærer aldri. Akkurat dette forsøkte de i Libanon 2006 også, da de myslyktes til de grader. Jeg kan ikke forstå annet av de tilgjengelige kilder, enn at Hamas - og resten av motstandsbevegelsen - forsvarer Ghazzah tappert og et nederlag for sionistene er nært. Inshallah!

Seier for motstandskampen! انتصارا للمقاومة

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Det er ingenting å si til det du skriver, du sier alt og alle kommentarer blir bare teite, overintellektuelle og forståsegpå - attpåsleng med mer eller mindre sinte, triste undertoner. Jeg ville kommentere et eller annet hos deg likevel, så fordi jeg savner deg og har fritidsproblemer har jeg sjekket deg på fjesbok. (Jeg vet du ikke har sånt tull, vi er jo mot offentlige hjelpemidler til CIA). Men! Visste du at det finnes omtrent 220 ulike "Murat Çalışkan", og ikke en eneste med dine respektive K. K.? Jeg ble overrasket.

Jeg hadde tenkt å slenge på et Dylansitat også, men du er flinkere til sånt enn jeg.

10:51 AM

 
Blogger Murat said...

Dylan-sitat? På et innlegg som støtter palestina.

Dylan er jo sionist!

Jeg liker spesielt denne:

Well, the neighborhood bully, he's just one man,
His enemies say he's on their land.
They got him outnumbered about a million to one,
He got no place to escape to, no place to run.
He's the neighborhood bully.

The neighborhood bully just lives to survive,
He's criticized and condemned for being alive.
He's not supposed to fight back, he's supposed to have thick skin,
He's supposed to lay down and die when his door is kicked in.
He's the neighborhood bully.

The neighborhood bully been driven out of every land,
He's wandered the earth an exiled man.
Seen his family scattered, his people hounded and torn,
He's always on trial for just being born.
He's the neighborhood bully.

2:53 AM

 
Blogger Engeline said...

Der ser du, du finner de riktige sitatene. Jeg visste det fantes et sitat som passet, selv når det er fullstendig misforstått.

Hvem har kule sanger om Palestina? De må jo finnes?

8:27 AM

 
Blogger Murat said...

Sigvart Dagsland har en sang som heter mur, den handler om apartheid-muren på Vestbredden.

8:40 AM

 
Blogger Engeline said...

Sigvart Dagsland? Dagsland?! Jeg trodde han var en sånn teit, overkristen sanger, alle sanger jeg har hørt av ham har vært ekle hallelujasanger om Kristus, vår frelser. Bortsett fra da han sang med Märtha Louise en jul, da var han en fin kontrast til damen som ikke kan synge. Er han proPalestina? Det er jo dødstøft! Så kult!

9:30 AM

 
Blogger Murat said...

Vet ikke om han kan kalles pro noen ting ... men han er jo mot muren.

9:37 AM

 
Blogger Engeline said...

Om han er mot muren, er han uansett kulere enn jeg trodde. Jeg var forutinntatt og trodde han måtte være blind Israeltosk.

9:47 AM

 

Post a Comment

<< Home