ja dom tål lite bly i nackarna

Tuesday, March 13, 2007

1712 MB med epost og Ringnes på krana

You are currently using 1712 MB (60%) of your 2827 MB.

Noen som tror jeg klarer å fylle opp inboxen min? Lurer på om Mathias F. har flere eposter.. Du er herved utfordret, amigo. Innsatsen er det samme som sistgang: en halvliter.

Historien går som så (viktige detaljer er utelatt fordi jeg er lat og ikke gidder å ta med alt):

Vi skulle på møte i Det Hemmelige Partiet (R.I.P), jeg hadde ikke vært på møte på mange måneder og regnet med at møtene fortsatt fant sted i leilighet A. Så vi står ved busstoppet og konstaterer at det er 15 min. til neste buss går. Samtalen går omtrent sånn:

- Vi går, det tar like lang tid, sier kjekkassen med Saddam Hussein-skjegg.
-Hah! 15 min.? Jeg bor der oppe og går hjem ofte etter seine kvelder på byen, det tar ihvertfall en time.
-èn time? er du stein? det tar et kvarter.
-Greit, du går og jeg tar bussen, den som kommer sist spanderer halvliter etter møtet.

(Dialogen er hentet fra Mossad sine offentlige arkiver i Tel Aviv)

Det Mathias ikke informerte meg om var at møtetstedet var endret til leilighet B (som ligger ca. 15 min. rask gange fra sentrum). Men jeg visste jo ikke hvilke buss jeg skulle ta, så jeg måtte ringe rundt hit og dit (en 50-buss og 2'ern passerte i mellomtiden - akkurat bussen jeg skulle ta). Så jeg kom alt for seint til møtet og jeg måtte spandere øl på Mathias etterpå. Og det er greit, jeg har ingen ting imot å betale ølet, men han insisterte på at vi skulle gå på denne sjabbi puben på togstasjonen der det 1) ikke var en eneste sjel utenom oss (og enda verre:) 2) DE SERVERTE RINGNES OG HADDE IKKE HANSA!! 3) ølet kosta 55 spenn (mot 35 på Kvarteret).

(sjekket nettopp bloggen til Mathias: "Var Arve Solstad agent for USA-imperialismen?" spør han i den siste posten sin. Jaaa, det er jo virkelig et spørsmål som har holdt meg søvnløs de siste årene. Endelig kan vi få svar på det! Endelig!!)

2 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Øøøøh, det var faktisk jeg som ringte rundt for å høre hvor vi skulle! Og vi kom like etter ham til møtet, der han satt hesblesende etter å ha sprunget som en gal opp igjennom bakkene. Såh.

9:27 AM

 
Blogger Murat said...

Detaljer, detaljer.

12:06 PM

 

Post a Comment

<< Home