ja dom tål lite bly i nackarna

Friday, March 09, 2007

Halvkjedelig ny trotte-blekke

En håndfull AKPere fant for en stund siden ut at de skulle lage et antiimperialistisk tidsskrift. Det høres jo i utgangspunktet spennende ut. Men siden det var Christian som fortalte meg det regnet jeg med at det ikke blei noe av, siden han har så mange baller i luften at bare en brøkdel av det han snakker om faktisk blir gjort. Jeg vet ikke hvor mange blad Christian, Mathias F. og meg sjøl har skulle startet oppigjennom åra, men jeg lover dere at det ikke er få.

.. men da kom altså bladet, det finnes til og med en hjemmeside, ja, dvs. en blogg: frontlinjer.no. Det eneste spennende med den siden er kanskje linkene, som minner litt om mine egne. En "antiimperialistisk" blekke som linker til Gnisten kan jo umulig tas seriøst. Når første nummer i tillegg har en artikkel med overskiften "IS og antiimperialisme. Kor antiimperialistiske er eigentlig Internasjonale Sosialister?" skrevet av trotten Lars Akerhaug, lukter det knefall for Leon Trotsky og revisjonistisk tenkning lang vei.. Akkurat det verden trengte liksom; enda en trotte-blekke. Ser for meg Christian der han står på torgalmenningen 1.mai "Vil du kjøpe Frontlinjer?"

Kanskje jeg skal besøke neste redaksjonsmøte med en ishakke?

2 Comments:

Blogger Jo said...

hvor får man tak i dette åpentbart verdensendrene frotkjempende mesterverket av et blad.

hurra for de tusner at anti-imperialistiske fanzine bladene!

2:18 PM

 
Blogger Engeline said...

hør med Christian, du - han har nok et blad til overs. Koster 30 kr.for å dekke over printekostnader.

7:49 PM

 

Post a Comment

<< Home