ja dom tål lite bly i nackarna

Sunday, November 12, 2006

Edru kveld, klare tanker

Jeg var på helaften mot Apartheid-Muren på Kvarteret i dag. Vi så filmen Paradis Nå, den handler om to palestinske brødre som skal utføre en selvmordsaksjon inne i Israel. Maria og jeg var skjønt enig om at det var en fantastisk film som virkelig viser den håpløse situasjonen palestinerne befinner seg i, samtidig var den til tider veldig morsom.

Det var veldig hyggelig å se Maria igjen, hun har helt uventet begynt å drikke kaffe. Jeg ble tatt helt på senga og vi drøftet kaffevaner opp og ned i mente. Hyggelig for en gang skyld å være edru en lørdagskveld. Da kunne jeg sette pris på alle andre sine morsomheter i fylla, fremfor å gjøre meg selv til latter med upassende kommentarer og ustabil gange.

Emely, en palestinsk student i Bergen, viste deretter bilder og holdt et glimrende foredrag om situasjonen for palestinerne.

0 Comments:

Post a Comment

<< Home