ja dom tål lite bly i nackarna

Saturday, November 11, 2006

Det var ingen advarsel

En myte som ble spredd etter at Israel slaktet demonstrerende kvinner i Beit Hanoun, var at de ble advart før soldatene begynte å skyte. Denne videoen viser at det er en løgn. Den viser tydelig at de jødiske soldatene først roper ut "horer", så begynner å skyte. Ingen advarsel ble gitt. Mennene som befant seg i moskeen var på flukt fordi Israel arresterte alle menn i alderen 15-35 da de ankom Beit Hanoun.

Jeg leste nettopp en god artikkel om de modige kvinnene i Beit Hanoun, skrevet av Jameela al-Shanti, hun er parlamentsmedlem for Hamas. Hun viser hvordan palestinske kvinner deltar i motstanden mot den brutale og undertrykkende okkupasjonsmakten. Konklusjonen hennes er veldig viktig og jeg gjør den gjerne til min egen:

"Whoever wants peace in Palestine and the region must direct their words and sanctions to the occupier, not the occupied, the aggressor not the victim. The truth is that the solution lies with Israel, its army and allies - not with Palestine's women and children. "

1 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Jeg tar deg på ordet. Jeg har ingen planer om noengang å trykke på den lenken som fører til den videoen. Det høres bare helt sjukt ut.

Jeg kom litt for sent på Riv Muren-arrangementet til å treffe deg, det hadde jo vert hyggelig. Det var et veldig bra arrangement. Men var folk så fulle når du dro at de hadde begynt å gå ustødig? :)

6:32 AM

 

Post a Comment

<< Home